Wednesday 17 August 2011

jangan tinggalkan aku sendiri..

assalamualaikum wbt

hari ni cuti,nuzul Quran ^^, cuti2 camni memang susah nak dapat,yela cuti hari blaja an,lecturer lak asik nak carik masa je wat kelas,baguslah macam tu kan,heh ^^,

tengok tajuk kat atas tu macam tak bole blah an,sebenarnye idea aku nak tulis pasal ni timbul masa aku tengah terawih semalam,hehe [nampak beno tak khusuknye! ^^] agak2nye apalah yang aku fikir ek?hmm, aku pun tak tau macam mane tibe2 aku boleh terfikir yang orang2 yang aku sayang tinggalkan aku sendiri..

tibe2 aku bayangkan kalau semua ahli keluarga aku : mak, abah n adek2 aku tibe2 pergi tinggalkan aku untuk selame2nye! masyaAllah! boleh pulak aku terfikir macam ni skali an!Astaghfirullahhal'azim.. dan bermulalah episod hidup aku sebagai yatim piatu hidup segan mati tak mahu..

banyak pulak persoalan yang menerjah ruang fikiran aku yang tak seberape nih..
"aku nak tinggal kat mane?"
"duduk dengan siape?"
"kalau ade harta yang ditinggalkan untuk aku aku nak beli ape?"
"tabah ke aku?"
"adakah aku pernah berkesempatan membahagiakan mereka ni?"


sebenarnye ade banyak lagi yang aku fikir tapi malaz aku nak cakap,heh ^^ tapi persoalan yang aku nak bincangkan sekarang ni, adakah aku tabah menghadapi semua ni? ya Allah! Hamba tak kuat ya Allah! betapa kerdilnya diri ini! betapa aku kagumi insan2 kuat dan tuff kat luar sana yang sangat2 tabah menghadapai ujian Allah,bukan satu, bukan dua, tapi hilang semua ahli keluarga sekelip mata! MasyaAllah, adakah aku cukup tabah!

andai aku diberitakan musibah seperti ini..hmm,apela yang aku boleh buat agaknye? mungkin reaksi aku yang pertama aku pengsan, terduduk menangis2 ,isy! tak dapat aku nak bayangkan..mestilah sedih kan? [gile agaknya aku kalau tak sedih!]


alhamdulillah sekarang ni mereka semua masih lagi sihat wal'afiat kat rumah, walaupun selama ni aku tak pernah menzahirkan sayang kat mereka, tapi dalam hati aku merekalah yang utama! [tipulah aku tak sayang famili an!] insyaallah, stakat ape yang aku mampu akan kulaksanakan untuk membahagiakan mereka selagi aku masih terdaya dan diberi kesempatan ni![manelah tau,kot2 aku yang pergi terlebih dahulu kan? ^^ ]

alhamdulillah! Syukran ya Allah! Syukran ya Allah! kerana aku masih diberi kenikmatan ini, nikmat kebahagiaan hidup di samping orang2 yang kucintai! ^^




No comments:

Post a Comment