Thursday 3 November 2011

AKU LULUS JPJ (^_^)

Alhamdulillah!syukran Ya Allah!
tu je yang aku mampu cakap saat ni, sebenarnya dah lama dah aku test JPJ, 1hb Nov aritu, baru aku teringat yg aku ada blog, so, aku cerita la

sebenarnya aku fail aritu 25hb okt sebab aku jatuh titi, dah nak sampai dah, tibe2 je aku jatuh, aku mmg frust sgt2 la, aku terus menangis tak henti sampai rumah sedih yg teramat!

sebenarnya orang lain takde la sedih sangat walaupun fail JPJ cuma aku je yg lebih2. sebab apa? aku baru terfikir apa hikmah sebalik semua ni. 

sebab selama aku hidup, aku jarang menghadapi kegagalan, memang banyak cabaran dalam hidup aku kita, sejak kecik lagi dengan UPSR, PMR , SPM semua. aku bukan nak cakap aku berjaya semuanya. tak. sebab Allah yang permudahkan semua urusan aku. 

dan bila aku menghadapi kegagalan ni. aku tak boleh nak terima kenyataan. tapi aku still rasional la,orang cakap kegagalan tu kunci kejayaan, agaknya kot, tapi bagi aku, aku rasa makin takut nak menghadapinya. kegagalan tu macam dah jadi ketakutan aku pulak. 

pengajaran yg aku dapat dengan kegagalan aku dalam JPJ ni ialah macam mana kita kene berani menghadapi ketakutan kita! ayat apa la ni~

No comments:

Post a Comment